Srebrna Puma

Forum poświęcone Bractwu Srebrna Puma w Krainie Wikingów

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

#1 2011-12-26 22:30:11

Szczery

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-07-31
Posty: 26

Niemieckie KW


Witam wszystkich,
zapewne wielu z was rozmyśla podobnie jak ja co będzie gdy wprowadzą u nas nowa wersje gry. Mnie też to zastanawiało i dlatego postanowiłem wbić na niemiecką wersje i sprawdzić jak to wygląda.

Na pierwszy rzut oka zmiany nie wyglądają znacznie, a przynajmniej takie plotki chodziły... ja słyszałem takie stwierdzenia "zmniejszy sie udźwig postaci" i "bardziej sie opłaca mięć wikinga na wysokim lvl" - to chyba te które pojawiały sie najczęściej.

Jednak po paru dniach zabawy na niemieckiej wersji widzę ze nie w tym tkwi sedno sprawy. Najważniejsza zmiana jaka na razie znalazłem to premia % z budynków budowanych w klanie. Teraz mamy konkretna wartość, a potem będziemy mieli tylko premie % do tego co juz mamy i to dało mi do myślenia. Do tej pory u nas najczęściej ludzie dawali punkty za poziom na takich zasadach:
-------------------------------------------
Siła 1
Zręczność 4
Zycie 1
Inteligencja 4
-------------------------------------------
Część z was już wprowadziła korekty zwiększając silę tak by nadal po wejściu nowej wersji nadal można było nosić zbroje. Jednak to trochę za mało by się odpowiednio przygotować.

Pomyślmy jak wpłyną nowe zasady budowli na nasze postacie.
Przyjmijmy czysto teoretyczny przykład postaci z tak rozdanymi statystykami jak pokazałem wyżej na powiedzmy 50 lvl. ( tak by się łatwo liczyło %)
Postać będzie miała bazowo:
------------------
Siły 50
Zręczności 200
Życia 50
Inteligencji 200

- Jeżeli teraz zbudujemy budowle która daje nam 6% zręczności to nasza postac wzmocni się dokładnie o 12 punktów.
- Jeżeli zbudujemy taka samą budowle do życia. Wydamy tyle samo pieniędzy, kryształów i tyle samo czasu poświecimy na jej budowę. Nasza postać wzmocni się o całe 3 punkty.Idąc dalej tym tokiem rozumowania, łatwo stwierdzić ze najwięcej postać zyskiwała by w tedy gdyby wszystkie punkty były wsadzone tylko w jedną cechę. Natomiast gildia budowała by tylko jeden rodzaj budowli tylko do tej cechy. W takim przypadku nasza postać wyglądała by tak :

Sila 0
Zręczność 500
Zycie 0
Inteligencja 0

Taka postać za jedną budowle dostawała by najwięcej bo całe 30 punktów. Jednak wszyscy wiemy ze to tylko teoria bo nie wyobrażam sobie grania tak zbudowaną postacią. Mimo wszystko coś w tym jest. Budowla na tym samym lvl kosztuje tyle samo nieważne jaka cechę nam daje a nasze postacie nie dostaną takich samych kożyści.
Myślałem nad jakimś rodzajem kompromisu, rozwijanie wszystkich budowli jest kosztowne i czasochłonne w zamian dostajemy nikłe zyski w postaci premii do umiejętności których nigdy nie rozwijaliśmy. Na starych zasadach mięliśmy te same premie nie ważne czy dawaliśmy tam punkty czy nie na nowych…. Już tak nie będzie.
Siła – wiadomo ze ona zawsze będzie potrzeba bez niej nic nie podniesiemy z ziemi co by sprawiło ze bez sensu było by robienie jakich kol wiek umiejętności po za biżuterią.
Zręczność – podobnie to od niej zależy czy trafimy wroga i czy skutecznie zablokujemy atak.
Życie – Tej cechy nikt za bardzo nie rozwijał ja jej mam 20 punktów i bardzo ich żałuje podejrzewam ze inni mogą mieć podobne odczucie. Pytanie jednak jest takie jaki sens jest budowa zielnika ?  6% z 20.. to chyba coś około 1 punktu – żałosne. W tej chwili mamy zielnik już na 15 lvl na starych zasadach miało to sens bo dostawaliśmy ładne premie. Na nowych to marnowanie czasu i składników.
Inteligencja – to ciekawa umiejętność trochę jak by siła, bo zwiększa nasz atak niestety nie pomaga nam nosić zbroi. Trochę jak zręczność bo pozwala przebić się przez blokadę przeciwnika. Jednak by przebić się przez blokadę wroga trzeba go najpierw trafić a tego bez zręczności nie zrobimy. Więc gdybym miał wybierać co lepiej (zreczność czy inteligęcje) postawił bym na zręczność.

Gdybym miał zaproponować jakąś strategie na nadchodzące zmiany myślę ze najlepiej było by skupić się na dwóch najważniejszych umiejętnościach. Wymaksować silę i zręczność i tylko do nich budować budynki. Natomiast życie i inteligencje nadrabiać z przedmiotów. Takim sposobem powinniśmy w szybkim czasie zbliżyć się do starych klanów które wydawały fortuny na zielniki które teraz nic im nie dadza o ile nie zainwestowali tam punktów postaci. Trochę inaczej wygląda sprawa Inteligencji bo w te umiejętność sporo ludzi inwestowało sporo punktów. Do tego postacie mamy już zrobione i punkty rozdane nikt nie będzie od nowa zaczynał bo to by było mało logiczne. Jednak dalszy rozwój mogli byśmy już ograniczyć do siły i zręczności, zaniedbując inteligencji jak dawniej zielnik który dawniej był potrzebny ale mniej. Podobnie awansując na nowe poziomy możemy zwiększać sile i zręczność przymykając oko na resztę i tak samo z budowaniem budowli.
Uważam ze w taki sposób rozwijalibyśmy się najszybciej. Być może nawet można by konkurować z paroma starszymi gildiami, a chyba właśnie o to chodzi.


Offline

 

#2 2012-01-03 13:26:24

 OddechDemona

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-08-30
Posty: 71

Re: Niemieckie KW

Budynki klanowe:
1 lvl daje 6,4 % do posiadanej cechy, każdy kolejny dodaje 0,8 %

Offline

 

#3 2012-01-05 15:00:58

Szczery

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-07-31
Posty: 26

Re: Niemieckie KW



Nie znam jeszcze jak zwieksza sie udzwig postaci przypadajacy na jeden punkt sily jaki dodalismy do naszej postaci.
Postaram sie dopisywac podczas awansu na kolejne poziomy poszczegulnych wartosci.

8 lvl - 1 siły daje nam 6,6 udzwigu  - Postać posiada 50 siły i 330 udzwig.
9 lvl - 1 siły daje nam 7,28 udzwigu - Postać posiada 50 siły i 364 udzwig.
10 lvl - 1 siły daje nam 7,96 udzwigu - postać posiada 50 siły i 398 udzwig.
11 lvl - 1 siły daje nam 8,6 udzwigu - postać posiada 50 siły i 430 udzwigu.
11 lvl - 60 siły i 516 udzwigu- nadal bez zmian 8,6
12 lvl - 1 siły daje nam 9,25 udzwigu - postać posiada 60 siły i 555 udzwigu.

(wygląda na to ze każdy lvl dodaje 0,68 do udzwigu na poziom za kazdy punkt siły jaki mamy na postaci)

Licze na to ze zapisujac kolejne lvl uda sie odkryc prawidłowość dzieki ktorej bedzie mozna przewidziec czego spodziewac sie na wyzszych poziomach. Co pozwoli zaplanowac lepiej nasze postacie.

conrath napisał:

Szczery, teraz na weekend będę miał troszkę czasu więc spróbuję siąść z kalkulatorem (...)

W tej chwili to wątpie byś cos sensownego wyliczył za mało jeszcze jest danych. Dopiero jak bedzie ze 4 lub 6 kolejnych poziomów opisanych odważe się dać jakieś prognozy. Do tego wszystkiego przydało by się sprawdzić czy inna osoba na danym poziomie ma podobne wartości. Gdzieś słyszalem (plotke) że moze być tak ze im postać wiecej zainwestuje w siłe tym wiecej rosnie jej udzwig. Dlatego obserwacje innych postaci mogły by wyjaśnić tę kwestie.

Ostatnio edytowany przez Szczery (2012-01-10 13:00:34)

Offline

 

#4 2012-01-06 22:25:26

Edek007

Administrator

Zarejestrowany: 2011-07-29
Posty: 45

Re: Niemieckie KW

16 lvl - 11,6
17 lvl - 12,2
18 lvl - 12,86 (193 udźwigu, 15 pkt. w siłę)
19 lvl - 13,4   (201 udźwigu, 15 pkt. w siłę)
20 lvl - 13,93 (209 udźwigu, 15 pkt. w siłę)

Offline

 

#5 2012-01-06 23:04:54

 OddechDemona

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-08-30
Posty: 71

Re: Niemieckie KW

hmmm... u mnie wygląda to tak:
- 17 lvl postaci - 127 punktów siły (grundwert 112 + gildenbonus 8) nie wiem czemu to nie wychodzi na te 127... a udźwigu mam 1461
- 18 lvl postaci - 127 punktów siły (jeszcze nie rozdałem nowych) - udźwig 1529
- 18 lvl postaci - 128 punktów siły - udźwig 1543
- 18 lvl postaci - 133 punkty siły - udźwig 1611
- 20 lvl postaci - 139 punktów siły (125 + 8) - udźwig 1856 (przed rozdaniem punktów)
- 20 lvl postaci - 148 punktów siły (133 + 9) - udźwig 1974


MysiOgon 84 lvl postaci - 269 punktów siły udźwig 11700

Ostatnio edytowany przez OddechDemona (2012-01-10 20:12:58)

Offline

 

#6 2012-01-06 23:53:30

Edek007

Administrator

Zarejestrowany: 2011-07-29
Posty: 45

Re: Niemieckie KW

84 lvl siły ma 269 udźwig 11700 (1 lvl kuźni - 6,4%)

Offline

 

#7 2012-01-09 06:51:19

 OddechDemona

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-08-30
Posty: 71

Re: Niemieckie KW

Dylematy MysiegoOgona:
09.01.12 00:14 MysiOgon
co ma bonus bractwa do sprzętu? nie rozumiem nic a nic
09.01.12 00:13 MysiOgon
jak założę sprzęt 269/37
09.01.12 00:12 MysiOgon
jak zdejmę wszystko mam siłę (wartość podstawowa/bonus bractwa) 269/17

Offline

 

#8 2012-01-09 08:20:38

Szczery

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-07-31
Posty: 26

Re: Niemieckie KW



Demonku ja cie tylko prosze o jedno... żeby te informacje co piszemy na naszym forum nie opuszczały naszego bractwa. Nie wiem jak inni ale dla mnie mysiogon to raczej ktoś z kim moge sie pośmiać i powiedzmy wypic piwko, ale dopuki nie bedzie oddanym członkiem srebrnej pumy nie zamiezam mu pomagac czy dzielic sie swoimi doswiadczeniami. Pewne wyjątki można by zrobic dla Vahen albo Turturka ale nic po za tym.

A wiesci niestety nie sa dobre, powiem raczej ze z mojego punktu wydzenia sa złe i to bardzo złe.

Byłem dzisaj w klanie Demona po pierscień.

Pierwsze co moge wam powiedziec na 100 % to budowle klanowe zwiekszają udzwig postaci - to dobra wiadomość.
Drugie to że budynki klanowe zwiekszaja premie za przedmioty jakie mamy na sobie.... - to zła wiadomość.


Nie bedziemy miec zadnych szans z klanami starszymi gdzie sa budynki na wyzszym poziomie a postacie lepiej ubrane od nas.

Budynki klanowe to cos w stylu dodatkowego mistrza broni a chyba juz wszyscy wiemy jaka to potęga !!!!




Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.nithrp.pun.pl www.sims2-bezludna-wyspa.pun.pl www.kongdoms.pun.pl www.wsmsux.pun.pl www.otaku-koszalin.pun.pl